ابراز نگرانی صلیب سرخ در مورد حمله به فرودگاه های یمن

کمیته­ بین ­المللی صلیب سرخ و پزشکان بدون مرز درمورد حملات نیروهای ائتلاف به فرودگاه­های صنعا و حدیده که مانع از ارسال کمک­های ضروری بشردوستانه به مردم یمن شده ابراز نگرانی کردند.

به گزارش «موعود»، «سدریک شوایتزر» که ریاست گروه 250 نفری از کارکنان کمیته­ بین­ المللی صلیب سرخ در یمن را به عهده دارد گفت: یمن کاملا به واردات غذا و دارو مخصوصا برای درمان بیماری­های سخت وابسته است. فرودگاه صنعا یکی از زیرساخت­های حیاتی غیرنظامی و مسیر حیاتی اصلی برای تأمین کالا و خدمات بشردوستانه­ ضروری است.

وی افزود: محدودیت­های شدید وضع ­شده در خصوص واردات توسط ائتلاف در شش ماه گذشته، منجر به کمبود شدید سوخت شده و زندگی روزانه­ مردم یمن را تحمل ­ناپذیر و درد و رنجشان را تشدید کرده ­است. قطع زیرساخت­های لجستیکی مهم از جمله فرودگاه­ها، بنادر دریایی، پل­ها و جاده­ها، پیامدهای هولناکی برای جمعیت غیرنظامی داشته­ و اوضاع بشردوستانه اکنون فاجعه­بار شده­است.

بر این اساس ایست­ های بازرسی گروه­های مسلح مختلف مانع از ارسال کمک های پزشکی ضروری به بیمارستان­ها شده و از دسترسی بیماران و زخمیان به مراقبت­های درمانی لازم جلوگیری می­ کند.

در همین حال «مری الیزابت اینگرس» که ریاست نمایندگی پزشکان بدون مرز در یمن را عهده ­دار است گفت: درگیری حاضر دشواری­ های شدیدی را تاکنون برای جمعیت غیرنظامی در سراسر این کشور ایجاد کرده است. خانم اینگرس افزود: ویرانی باند فرود صنعا به این معنا است زندگی انسان­های بی شماری در معرض خطر بیشتری قرار گرفته است و ما بیش از این نمی توانیم دست روی دست بگذاریم و شاهد آن باشیم که مردم مجبور شوند از آب ناسالم بنوشند و کودکان به دلایل قابل­ پیش­گیری تلف شوند.

پزشکان بدون مرز و کمیته­ بین­ المللی صلیب سرخ می­ خواهند تا مسیر­های اصلی و مسدود نشده برای ارائه­ کمک­های بشردوستانه باز باشند و توسط تمامی طرفین درگیری در این شرایط وخیم در امان قرار گیرند. ما خواهان پایان یافتن حملات به این مسیر­های ارتباطی حیاتی هستیم و می­ خواهیم تا به مقامات هوایی غیرنظامی یمن فرصت داده شود فرودگاه­ها را تعمیر کنند تا امکان ارسال کمک­های بشردوستانه به یمن برقرار گردد.

انتهای پیام/ ز. ا
منبع: خبرگزاری مهر

شاهد أيضاً

بن غفير: زعيم الإرهاب قائدا للأمن!

بن غفير: زعيم الإرهاب قائدا للأمن!

الاخبار – القدس العربي: قام جندي إسرائيلي بتهديد نشطاء فلسطينيين وإسرائيليين كانوا يتضامنون مع أهالي …

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *